SEO Tips

door | jun 14, 2020 | Marketing

Seo Tips Featured

SEO Tips & Tricks

Het schrijven van SEO teksten is best moeilijk. Het beste is om een freelancer, goede vriend of bedrijf in te schakelen die er een beetje verstand van heeft. Je moet namelijk letten op schrijfwijze, bepaalde zogenoemde ‘keywords’ en rekening houden met het algoritme met Google. Ik krijg dan ook vaak irritaties van bloggers voor wie ik SEO teksten schrijf dat het, quote, ‘niet mijn style is’.

SEO

Dat is het eerste grote probleem. SEO teksten schrijven is iets heel anders dan het schrijven van blogs vanuit je hart. Dus ben je een blogger of een ander soort content creator? Laat het dan door iemand doen die er gespecialiseerd in is. Ga anders naar deze pagina dan kan je contact met mij opnemen om te kijken hoe wij jouw site SEO proof gaan maken. Overtuigd dat je dit ?cht zelf kan doen? Lees dan verder voor 6 tips hoe jij je SEO rating kan verbeteren.

Bepaal je doelgroep

Dit is de meest belangrijke tip. Je?moet je doelgroep bepalen. Anders weet je niet hoe je je tekst moet schrijven, wie je tekst gaat lezen en of je lezers het te moeilijk/te makkelijk vinden. Als je je doelgroep weet, alleen dan kan je een zinnige tekst schrijven die ook voor hun bedoelt is.

Keywords Research

Met keywords bedoel ik jouw kernwoorden. Voordat je begint met schrijven heb je twee/drie kernwoorden nodig waarop jij gevonden wilt worden. Voor een hoge ranking in Google moet je dus eerst onderzoeken waarop je potenti?le klanten het meest zoeken. Ik vind het altijd heel fijn om Google Trends te gebruiken. Hier zet je twee verschillende keywords en Google laat dan zien welke van de twee meer op wordt gezocht. Zo begin je altijd goed met het schrijven van je teksten. Nadat je hier een beetje mee gespeeld hebt kan je gaan beginnen.

Het schrijven van de tekst

Het allerbelangrijkste is dat je hierbij leesbaar schrijft. Je wil geen lange complexe zinnen met vaktermen gebruiken waardoor alleen specialisten weten waar je het over hebt. Dat wil je niet, je wilt dat iedereen het kan lezen. Daarnaast zijn er verschillende algoritmes die ‘kijken’ hoe goed jouw tekst is geschreven. Een daarvan is de “Flesh Reading ease”. Die geeft jou een score op basis van zinslengte, leestekens etc. Hoe hoger jouw score, hoe makkelijker hij te lezen is. Let op! Als jij een tekst schrijft voor specialisten, wil je natuurlijk niet de tekst eruit laten zien alsof hij bedoelt is voor kinderen. Zorg dat de tekst ten alle tijden bij jouw doelgroep aansluit.

De opbouw

De opbouw van de tekst in gruwelijk belangrijk SEO wise. Zonder een correcte opbouw weet Google niet hoe jouw pagina gelezen moet worden. Zorg dus ook dat jouw koppen en opsommingen overeenkomen wat je wilt duidelijk maken. Als je in de broncode kijkt zie je dat de titel een H1 kop is en elke tip is een H2 kop. Zo zeg je tegen Google dat H1 is waar de tekst over gaat en H2 is voor het opdelen van de tekts.

Betrouwbaarheid

Betrouwbaarheid is heel erg belangrijk voor Google. Wees duidelijk in wat je schrijft. Als jij een kwalitatieve, waardevolle inhoud hebt, krijg je van Google een SEO boost. Vermeldingen op het internet vat Google op als een blijk van vertrouwen. Blijkbaar heb jij kwalitatieve content, dus geeft Google je ook hier weer een hogere SEO score voor.

Webpagina kwaliteit

De kwaliteit van de webpagina. Zorg dat je main content goed is. alleen dan kan je high quality content cree?ren. Als voorbeeld: de hele site MercesMarketing.nl is de ‘main content’. Deze pagina is de zogenaamde ‘High quality content’. Main content is bijvoorbeeld een FAQ, contactgegevens o.i.d. Voor elke website is main content anders van toepassing. Een goede webpagina bestaat uit de volgende zaken:

  • De main content is van een goede kwaliteit.
  • De website biedt genoeg informatie voor de bezoekers.
  • De website moet genoeg main content bevatten.
  • De site wordt regelmatig ge?pdatet.

Als je al deze zaken goed doet dan heb je een grote kans dat Google jouw pagina een hoge kwaliteitsscore meegeeft. Wat een hogere SERP als gevolg heeft. SERP is Search Engine Ranking Position.

Conclusie

Het is heel moeilijk om al deze punten goed en perfect op te volgen. De punten hierboven zijn een uiterst versimpelde versie van de factoren waar Google op let. Voor de uitgebreide versie kan je het beste naar het 168(!) pagina tellende document gaan waarin alles staat uitgelegd. Daarnaast neemt het SEO optimaliseren gewoonweg heel veel tijd in beslag. Kijk dan ook echt naar de mogelijkheden om iemand hiervoor in te schakelen die weet wat hij doet.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *